2015. augusztus 20., csütörtök

Kritika #73 - Regényed az életed

Író: Anastasia B.
Cím: Regényed az életed
Link: xxx

FEJLÉC:

Meg kell mondanom szép munka. Nem sok olyan oldalfejlécet lehet látni, ahol az alap, a betűtípus, és még a karakterek is egységesen, igényesen vannak elhelyezve. Nagyon tetszik, remekül mutat ezzel a barnás színnel. Az alap a háttérben jól meg lett csinálva, de azt kell mondanom, hogy semmi történetre utaló jelet nem láttam. Nem mintha ez számomra gondot okozna, hiszen az összhatás a lényeg, de vagy egy könyvet, vagy egy tollat szerintem be lehetett volna csempészni a sok virág meg egyéb közé. Ami még nem tetszik, hogy a lány feje fölött közvetlenül van az a… nem is tudom, mi a neve, maradjunk a png-nél, valamint a fejlécet nagyon hirtelen ér véget. Egyik pillanatban még minden szép és jó, a másikban pedig már csak az látszik, hogy hiányzik a rózsa többi része. Semmi elmosás, semmi átmenet. Aztán. Az én monitorom eléggé nagy felbontású, így mikor megnyitom az oldaladat, egyszerre négy ugyanolyan fejlécrészlettel találkozom. Van egyszer a rendes, ami tökéletesen el van helyezve, aztán alatta egy kis szünet után ismét elkezdődik Mayna feje, pont, ahogy a jobb oldalon is. Ezen mindenképpen változtatnék.
10/7

DESIGN

Ez a barna szín egyaránt illik a történethez, fejléchez, és a hangulathoz is. Nagyon jó színválasztásnak bizonyult. A bejegyzések hossza, betűmérete, betűszíne rendben van, ebbe nem tudok belekötni. A jobb oldali sidebar azonban már kissé necces. Például nálam csak félig látszik az első modulod címe, vagyis a Fülszöveg. A menüdnél, amikor ráviszed az egeret, én inkább a barna egyik árnyalatát választanám színárnyalatként. És én a többszintes blogarchívumot ajánlanám a te blogodhoz, hiszen ez az egyszerű lista az idő folyamán hosszú lesz, azonban a többszintesből mindig csak az adott hónapé látszik. Az elrendezés az jó, nem kell rajta változtatnod, de a profilodat nem ártana láthatóvá tenni a Cserék alatt. A linkeffekteknek is a világosbarna valamelyik árnyalatát venném, kivéve a bejegyzés címénél, mivel ott jól mutat a fehér. A Fejezetek menüpontban lévő képet, pedig sürgősen szedd le, mert borzalmas. Ha meglátom Mayna és Niall képét összeforrasztva, folyton az jut eszembe, hogy
a.      Mayna és Niall EGYÁLTALÁN nem illik össze
b.      ez gusztustalan
c.       és még ronda is
10/6,5

KARAKTEREK

Úgy gondolom, hogy én teljesen másképp képzelem/ismertem meg a karaktereidet, mint, amilyennek szánod őket. Egyszerűen gyomorforgatónak találom, hogy a siker érdekében, valaki ennyire gonosz legyen, és ennyire kétszínű. Igen, ilyennek látom Maynát. Bár ő majdnem minden egyes sorában burkoltan elszenvedi, hogy ennyire szereti Niallt, meg annyira szereti Niallt, de. Szóval, ha engem kérdezel, Mayna egy igazi írólélek, aki épp most kezd belejönni a szakmába. Az újabb sikere érdekében kihasználja a szupersztár barátját, aki természetesen fülig beleesik a csajba. Mayna próbálja beadni, hogy csak az elején akarta ezt, ő nem így képzelte, blablabla, de mégis folytatja, és megírja azt a szaros könyvet. Taps, taps, taps. Minden elismerésem.
Niall. Ő se egy egyszerű eset, bár talán jobb, mint Mayna. Egy sírós kisfiú – minden történetben – aki a regény elején egyfolytában arról nyafog, hogy
a.      Brühühühüh, mindenkinek van csaja csak nekem nincs!
b.      Én olyahan szomohorú vagyohok, mehehert nehehem találkohozhatohok Mahaynahaval – sírja.
Valamint ezeken kívül még egy megjegyzést: Miért nem bírja ki egyetlen egy 1D fanfiction írója sem, hogy ne írjon bele a történetbe egy kisgyereket? Tudjuk, tudjuk, azok „életet” visznek az amúgy is „élettelen” történetbe, de nehogy már egy ötéves oldjon meg mindent!
10/5

FÜLSZÖVEG/ALAPSZTORI

A történeted egy befutni készülő íróról szól, akinek egy újabb könyvvel kell előrukkolnia, hogy megtartsa az eddig elért sikerét. Miután egyik dedikálása után randira készül Niall Horannal, eltervezi, hogy róla fogja megírni a könyvét.
Ez egy amúgy izgalmas alapsztori lenne, ha a történetedben is jól megvalósítanád ezt a témát. Nem kell mindennek olyan gyorsan történnie, aztán egy jobb helyesírással minimum lenne plusz öt olvasód – engem is beleértve. De az amúgy jó alapsztorit elrontod ezekkel, meg a csapnivaló helyesírási hibákat hordozó fülszövegeddel.
Te vagy az első olyan rendelőm, akinek ezt a pontot is beleírtam a kritikájába. Csak, mert sokak küszködnek ilyen problémákkal, és szeretném, ha a fantáziájuk egyedisége a történetben is nyomot hagyna. Nem kétséges, hogy egy kreatív lány vagy, de az emberek nem veszik észre a tehetséged addig, amíg csiszolatlan gyémánt nem lesz belőled. Szóval én most kijavítom neked a fülszöveged.
Először is. Amikor azt mondják, hogy a tőmondat rossz, az nem azt jelenti, hogy nem is lehet egy fülszövegben tőmondat. Lehet, csak nem sok. A te mondataid olyan hosszúak, hogy szó szerint elveszek a sorokban. Amíg leírod, hogy Mayna ilyet akar csinálni azzal, majd ennek a segítségével, ez alapján átadni annak, hogy az továbbadja a harmadik személynek, teljesen összezavarodok.
Látom, hogy nem vagy helyesírási analfabéta, viszont tökéletes helyesírónak se mondanálak, hiszen megakad a problémád egyes helyeken. Ha valamelyik mondatot nem tudod, hogyan kell írni, akkor mondd ki hangosan, és a hangsúlyod alapján könnyebb lesz megítélni, hogy, hova kell az a nyamvadt vessző.

Mayna Collins a fiatal írónő a második könyve megalkotása előtt áll. Az első szerzeménye világhírű sikereket ért el, s ezt követően a kiadója ennél nagyobb visszhangot kiváltó könyvet szeretne a lánytól. Két hetet kap arra, hogy eldöntse a könyve témáját és, hogy megírja az első kettő fejezetet a könyvből. Viszont egy váratlan fordulat folytán Niall Horan megjelenik Mayna londoni könyvdedikálásán. A fiatalok megismerkednek és a lánynak a találkozás után meg is születik a második könyvének alapötlete. Eldönti, hogy irományában le fogja leplezni a világszerte felkapott öttagú fiúbandát. Váltig állítja, hogy a banda énekesei nem azok, akiknek mutatják magukat az emberek felé. Éppen ezért dönt úgy, hogy Niallen keresztül közelebbről is megismeri őket. A napok telnek, a leleplező könyvben az oldalak száma gyarapodik, de közben Maynaban érzelmek gyúlnak fel a szőke hajú énekes iránt. Rádöbben, hogy az, amit tesz nem helyes. Viszont már késő, hiszen terve lelepleződik és mindenki megtudja, hogy milyen szándékok vezérelték őt Niall felé.

A javításban kijavítottam az esetleges helyesírási hibákat, melyekből nagyon kevés volt, és át is fogalmaztam kicsit, ahol rászorult. Remélem, ezzel már tudtam valamennyit segíteni.

Mayna Collins, a fiatal írónő, második könyve megalkotása előtt áll. Az első szerzeménye világhírű sikereket ért el, s ezt követően a kiadója ennél nagyobb visszhangot kiváltó könyvet szeretne a lánytól. Két hetet kap arra, hogy eldöntse könyve témáját és, hogy megírja az első két fejezetet a könyvből. Azonban egy váratlan fordulat folytán Niall Horan megjelenik Mayna londoni könyvdedikálásán. Miután a két fiatal megismerkedik, a lánynak már az első találkozás után megszületi második könyvének alapötlete, miszerint új művében le fogja leplezni a világszerte felkapott öttagú fiúbandát. Váltig állítja, hogy a banda énekesei nem azok, akiknek mutatják magukat az emberek felé. Éppen ezért dönt úgy, hogy Niallen keresztül közelebbről is megismeri őket.
A napok telnek, a leleplező könyvben az oldalak száma pedig gyarapodik, közben viszont Maynaban érzelmek dúlnak fel a szőke hajú énekes iránt. Rádöbben, hogy az, amit tesz, nem helyes. Viszont már túl késő: terve lelepleződik és mindenki megtudja, hogy milyen szándékok vezérelték őt Niall felé.
10/7,5

TÖRTÉNET

Prológus

Szépen meg lett fogalmazva, szépen le lett írva, szépen át lett gondolva. De. Attól ez még nem prológus, csak egy szomorú szonáta Niallnek, hogy ő mennyire bánja, amit tett. Ez a prológusnak nevezett fejezet tele van spoilerrel. Szinte az egész történetbe bepillantást nyertem ez alatt a 356 szó alatt. Hogyha Mayna annyira jó az írásban, mint az önsajnálatban, szerintem még az Antarktiszon is ez a könyv lenne a megfagyott kutatók kezében.

Tudtam, hogy rossz dolgot követek el, amivel rengeteg embert megbánthatok, de a siker vágy vitt előre és nem foglalkoztam semmivel.
Tudtam, hogy rossz dolgot követek el, amivel rengeteg embert megbánthatok, de a siker, a vágy vitt előre, és nem foglalkoztam semmivel.

Az elején még jó ötletnek tűnt, próbáltam a szívemet kizárni és csak az agyammal érezni, de rá kellett, hogy jöjjek, nekem ez nem megy.
a.      Hülyeség. Ha már az elején is szerelmes voltál belé, és próbáltad kizárni, nem írtad volna meg a könyvet.
b.      Az elején még jó ötletnek tűnt; próbáltam a szívemet kizárni, és csak az agyammal érezni, de rá kellett, hogy jöjjek, nekem ez nem megy.

Csak az érdekelt, hogy nekem jó legyen.
Ezért utálom már a történet eleje óta.

1.fejezet

Viszont akadtak olyan napok is, mikor semmi ihletem nem volt, bárhogy próbálkoztam is, hogy legyen.
Viszont akadtak olyan napok is, mikor semmi ihletem nem volt; bárhogy próbálkoztam is, nem jött meg a történetem folytatásához várt inspiráció.

Viszont mikor mindenki csodálatára a könyvem nagy sikert aratott, hirtelen mindenki barátkozni akart velem.
Viszont mikor az emberek csodálatára a könyvem nagy sikert aratott, hirtelen mindenki barátkozni akart velem.

Látszott rajtuk, hogy ők is csak a pénzre hajtanak, azt gondolták, hogy én elfelejtettem, hogy miket műveltek velem. Hát sajnálatos módon ez nem így történt. Igaz a könyvemnek és a világ körüli könyv bemutatóimnak hála sikerült néhány igaz barátra is találnom.
Látszott rajtuk, hogy ők is csak a pénzre hajtanak; azt gondolták, én elfelejtettem, miket műveltek velem. Hát sajnálatos módon, ez nem így történt. Igaz, - a könyvemnek és a világ körüli könyvbemutatóimnak hála - sikerült néhány igaz barátra szert tennem.

- Nagyon szép neved van - pillantok fel rá egy másodpercre, aztán visszatérek a könyvének a dedikálásához. Kevesebb, mint egy perc alatt ki is töltöm az írásommal a rendelkezésemre álló fehér teret és átadom Ebony kezébe.
a. Ebony? Hátha ez szép név, akkor a Marika is az.
b. Egy aláírás nem tart tovább húsz másodpercnél, de mindegy.
c. - Nagyon szép neved van - pillantok fel rá egy másodpercre, aztán visszatérek a könyvének a dedikálásához. Kevesebb, mint fél perc alatt ki is töltöm a rendelkezésemre álló fehér teret, majd visszaadom a kezébe.

Nem válaszolok csak mosolyogva bólintok, mire az arcán egy hatalmas boldog mosoly keletkezik.
Tud keletkezni egy kémiai reakció. keletkezhet egy diffúzió. De egy mosoly…
Nem válaszolok, csak mosolyogva bólintok, mire az arcán egy hatalmasm, boldog mosoly jelenik meg.

Az emberek már kiürültek a plázának a könyves boltjából így én is elhagyhatom ezt a helyet. A testőrrel, aki végig itt volt mellettem a dedikáláson sétálok ki a pláza előtti parkolóba, ahol a rám várakozó autót keresem a szemeimmel. Végül pillantásom meg is akad a parkoló sarkában lévő autón, majd lépteimet arra intézem.
Az emberek már kiürültek a pláza könyvesboltjából, tehát én is elhagyhatom ezt a helyet. A testőrrel - aki végig itt volt mellettem a dedikáláson - sétálok ki a pláza előtti parkolóba, ahol a rám várakozó autót keresem a szemeimmel. Végül pillantásom meg is akad a parkoló sarkában lévő autón, így lépteimet arra intézem.

Tudom, hogy hosszú volt ez a fél év számodra, sőt már az előtte lévő egy év is, de ha azt akarod, hogy emlékezzenek rád, és ne vessz el a süllyesztőben, akkor keményen kell dolgoznod. Még ezt a kis szabadságot is úgy kellett kiharcolnom az igazgatóságtól, de ez is csak egy feltétellel sikerült.
Tudom, hogy hosszú volt ez a félév számodra, sőt már az előtte lévő egy év is, de ha azt akarod, hogy emlékezzenek rád, és ne vessz el a süllyesztőben, akkor keményen kell dolgoznod. Még ezt a kis szabadságot is úgy’ kellett kiharcolnom az igazgatóságtól, bár ez is csak egy feltétellel sikerült.

Az út további részét a hát támlának dőlve, aludva töltöttem, így nem csodálkozom rajta, hogy a közel tizenkét órás repülő út hamar eltelt.
Az út további részét a háttámlának dőlve, aludva töltöm, így nem csodálkozom rajta, hogy a közel tizenkét órás repülőút hamar eltelik.

Az arcomat megcsapja a szél okozta hűvös levegő és a kabátomat ösztönösen is összébb húzom a testemen. A hideg és a szél ellenére jó idő van Londonban, és ez a közelgő tavasznak köszönhető, hisz már február közepét tapossuk.
a.      Ha jó idő van, miért fázik?
b.      Ha hideg van, és fúj a szél, akkor hogy lehet jó idő?

Tudom, már sok ilyenen vettem részt, de a tudat, hogy a saját szülő városomban, a szüleim előtt tarthatom ezt a könyv bemutatót, megrémít, de mégis jó érzések fognak el.
a.      Tényleg nagyon rémisztőnek hangzik híresnek lenni. Én is rettegnék, ha meg kéne szoknom a luxust.
b.      Tudom, már sok ilyenen vettem részt, de a tudat, hogy a saját szülővárosomban, a szüleim előtt tarthatom ezt a könyvbemutatót, egyrészt megrémít, másrészt mégis jó érzések fognak el.

Ilyen jó kedvel telik a maradék fél óra is, de aztán az ablakon kinézve döbbenek rá, hogy már meg is érkeztem a helyszínhez.
a.      Hűha, ebből drága telószámla lesz!
b.      a kedvel és a kedvvel között van némi különbség

Száját egy szélesebb mosolyra húzz, ami tudatja velem, hogy rájött, hogy felismertem.
Száját egy szélesebb mosolyra húzza, ami tudatja velem, hogy rájött, felismertem.

2.fejezet

Ezelőtt tíz perccel arra ébredtem, hogy Louis és a banda többi tagja eszeveszettül nyomja a csengőt.
Ezelőtt tíz perccel, arra ébredtem, hogy Louis és a banda többi tagja eszeveszettül nyomja a csengőt.

Tegnapeste elfelejtettem beállítani az ébresztőt, így a mai kora reggeli interjút is elfelejtettem, ami miatt a fiúk most ennyire idegesek.
Tegnapeste elfelejtettem beállítani az ébresztőt, így a ma a kora reggeli interjú is kiment a fejemből, ami miatt a fiúk most ennyire idegesek.

A lábaimat gyorsan beledugom a fehér cipőimbe, majd miután a házat beriasztózom és kulcsra zárom, beszállok én is a kisbuszba. A hangulat szokatlanul most fagyos, senki nem szól semmit, csak az ablakon bámulnak ki, vagy a telefonjaikat nyomkodják.
A lábaimat gyorsan belebújtatom a fehér cipőimbe, majd miután a házat beriasztózom és kulcsra zárom, beszállok én is a kisbuszba. A hangulat most szokatlanul fagyos, senki nem szól semmit, csak az ablakon bámulnak ki, vagy a telefonjaikat nyomkodják.

Ő boldog volt a lánnyal, én pedig egyedül maradtam. Örültem, hogy talált egy olyan lányt, aki szereti őt és ő is viszont szereti, de én egyedül maradtam és a pasis programjainkon csak egyedül maradtam.
Oké, felfogtuk, hogy egyedül maradt.
Ő boldog volt a lánnyal, én pedig egyedül maradtam. Örültem, hogy talált egy olyan lányt, aki szereti őt és ő is viszont szereti, én azonban ez alatt az idő alatt olyan, mintha feledésbe merültem volna, és a pasis programjainkon is csak én voltam magányos.

Ez a hangulat azt hiszem a reggeli kiakadásom következménye, azt gondolhatják, hogy haragszom rájuk.
Ez a hangulat - azt hiszem - a reggeli kiakadásom következménye: azt gondolhatják, haragszom rájuk.

- Barbi nagyon szép, kedves, humoros lány, de nagyon jó barátságon kívül nincs semmi közöttünk. Olyan nekem és szerintem én is neki, mintha a fogadott testvérem lenne - miközben beszélek, szememmel Harry felé sandítok.
- Barbi gyönyörű, kedves, humoros lány, de jó barátságon kívül nincs semmi köztünk. Olyan nekem - és szerintem én is neki -, mintha a fogadott testvérem lenne - miközben beszélek, szememmel Harry felé sandítok.

Liam, Zayn és Louis néhány napra hazautazik a családjához, de megbeszéljük, hogy miután haza jönnek, csapunk egy közös grillezést valamelyikünknél.
Liam, Zayn és Louis néhány napra hazautazik a családjához, de megbeszéljük, hogy miután hazajönnek, csapunk egy közös grillezést valamelyikünknél.

Nagyon jól ismerem azt a könyvet, mikor akadt szabad napom a kanapén fekve azt olvasgattam.
Nagyon jól ismerem azt a könyvet, mikor akadt szabad percem, a kanapén fekve azt olvasgattam.

Mosolyogva ülök le arra a székre, amin még az előbb ő ült és kezembe véve a telefonom próbálom elütni az időt.
Csak nekem tűnt fel, hogy épp zárni készült a bolt? (Javíts ki, ha tévedek, pls)

13.fejezet

A késői tél hűvös fuvallata végig szánt London utcáin, mely a többi ember között engem is borzongásra késztet.
A késői tél hűvös fuvallata szánt végig London utcáin, mely a többi ember között engem is borzongásra késztet.

A tulajdonos talán túlkésőn takarította le a járóhelyre esett hópelyheket, aminek következtében, a rajta maradt hókupacok ráfagytak és csúszóssá váltak.
A tulajdonos talán túl későn takarította le a járóhelyre esett hópelyheket, aminek következtében, a rajta maradt hókupacok ráfagytak és csúszóssá váltak.

Ujjammal gyengéden letörlöm, és karjaimmal át ölelem törékeny testét. Hátát simogatom, míg meg nem nyugszik - Hogy hívnak?
Ujjammal gyengéden letörlöm, és karjaimmal átölelem törékeny testét. Hátát simogatom, míg meg nem nyugszik - Hogy hívnak?

Meglepődötten és boldogságtól sugározóan méreget. Bólintok, aminek hatására ő még nagyobb izgalomba jön.
Izgalomba? Egy kislány? No comment.

- Szóval, Zonia az unokahúgod? - fejemmel a kezemet szorongató, a hóban ugráló kislány felé bökök.
Inkább kijelentsen, hiszen tudja, hogy az.
- Szóval, Zonia az unokahúgod - fejemmel a kezemet szorongató, a hóban ugráló kislány felé bökök.

Arcán a derült mosoly helyett, zavartság jelenik meg és pirosas színt vesz fel - ne haragudj, hogy úgy letámadott, hogy te vagy-e a barátom.
Arcán a derült mosoly helyett, zavartság jelenik meg és pirosas színt vesz fel - Ne haragudj, amiért úgy letámadt, hogy te vagy-e a barátom.

Most viszont, hogy már tudom, hogy az unokahúga hallottam rólam, már csak arra lennék kíváncsi, hogy vajon a szülei is tudják, hogy együtt járunk?
Most viszont, hogy már tudom, az unokahúga hallott rólam, már csak arra lennék kíváncsi: vajon a szülei is tudják, hogy járunk?

Az ajtó feletti csengő megszólal, mikor belépünk a kávé és sütemény illatú kávézóba.
Az ajtó feletti csengő megszólal, mikor belépünk a kávé -és süteményillatú kávézóba.

Nagyot kortyolok a kávémból, a barna és most kimondottan forró ital jól esően járja át nyelőcsövemet.
Nagyot kortyolok a kávémból; a barna, és most kimondottan forró ital, jólesően járja át nyelőcsövemet.

Kezébe vesz egy szalvétát és gondoskodóan megtisztítja a kicsi arcát a szája köré száradt csoki foltoktól.
Kezébe vesz egy szalvétát és gondoskodóan megtisztítja a kicsi arcát a szája köré száradt csokifoltoktól.

Kezemmel végig simítok a hátán és belepuszilok a hajába, így erőt adva neki, hogy túlvészelje a kint uralkodó helyzetet.
Kezemmel végigsimítok a hátán, és belepuszilok a hajába, így erőt adva neki, hogy túlvészelje a kint uralkodó helyzetet.
10/6,5

Összesen: 50/32,5

Összességében:
-          vesszőhibákból van egy pár, ám én inkább a szavak szinonimáit nézném át a helyedben
-          nehézséget okoz a szavak egybe-vagy különírása
-          a fogalmazásod szép, azonban, ha egy kicsit jobban gyúrnál a helyesírásra és az ismétlődő szavak elkerülésére, akkor tökéletes is lehetne
-          az alapsztorid jó, nem kétséges, hogy egyedi történetről van szó


Kritikám nem bántó, csupán építő jellegű! Semmilyen bántó szándékkal nem rendelkezik! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése