2015. augusztus 24., hétfő

Kritika #1


Sziasztok!
Nos, akkor nézzük életem első ilyen típusú kritikáját!

 





Kinézet, avagy első benyomás:
A fejléced nagyon szép, tökéletesen bemutatja az ide tévedt olvasóknak, hogy miről is szól a blog. Tetszik, hogy nem a sablon téglalap alakú, szín összhatása kellemes, nem mellékesen illik a történethez. A design nagyon szép, letisztult, nem túlcsicsázott, mégis mutatós. A modulok sorrendje jó, a címszavainak betűtípusa érdekes, és stílusban passzol arra a korra, amikor a történet játszódik, valamint igazán egyedi megnevezéseket találtál ki, ami megint csak a kalózokra utal. 

10/10 
Történet
A fülszöveged, vagy, hogy a te szavaiddal éljek, a História szépen megfogalmazott és valljuk be, felkelti az emberek figyelmét, kíváncsivá teszi őket, tehát eléred a kívánt hatást. Bár, őszintén szólva, tőled ide nem is vártam mást, csak tökéleteset, amit itt meg is kaptam. :)
A menünél nagyon tetszettek azok a fülek, ahol a világot írod le, valamint bemutatod a varázslényeket, így az olvasónak nem kell a sötétben tapogatóznia, hogy nálad mi, mit jelent, hiszen például a vámpírok tulajdonságai is írótól függően változnak. Ötletesen, szépen kivitelezted.
Mikor megláttam az oldalt magát, felkeltetted a kíváncsiságomat, hiszen kalózos blogot még nem olvastam, inkább csak könyveket. Kíváncsi voltam, főleg amikor szembesültem a ténnyel, hogy nem is csak egy sima kalózos story, hanem ezt még megspékelted varázslényekkel is. Le a kalappal előtted. Ritka az ennyire egyedi alapötlet, mint a tiéd, és szépen is van megírva, ügyesen viszed a történet fonalát, végig fent tartva az olvasó érdeklődését. Tehát egy remek ötlethez egy csodálatos kivitelezés.
   10/10

Helyesírás
Alapvetően jó a helyesírásod, bár ahogy láttam, jó pár részt béta is átnézett. Szóismétlés nagyon ritkán van benne, ami jobban megkapta a szemem az az volt, amikor megszökött a rabságból, és ott olvashattuk többször is, hogy őr. Ha semmi szinonima nem jut az eszedbe, akkor ajánlom figyelmedbe EZT az oldalt. Pillanatok alatt a segítségedre van. Bár tényleg csak ez az egy volt szembetűnő.
Mivel a hetedik fejezetnél tartasz, így úgy gondoltam, hogy kiírom neked, a hibákat, amiket találtam.
A második fejezetben használtad a „leöltöztem” szót, ami helyett inkább a „levetkőztem" lett volna a megfelelő, hiszen öltözni felfelé szoktunk.
A harmadik fejezetben ezt találtam:
„- Gúnyolódjon csak! Valószínűleg ez az utolsó alkalom, hogy megteheti. – Keserűen felnevetett, majd lassan közelebb sétált. – A négy királytól megjött az engedély a kivégzésedre. Holnap hajnalban felakasztják – mondta komoran.”
Vigyázz, ha a mondat elején és végén is magázódnak, akkor a közepén ne térjenek át tegezésre!
Mi az a „döndülés”? Lehet, hogy csak az ország másik részén laksz, és ez egy ottani szleng, vagy egy ott használt szó, de én nem ismerem. Mivel az ajtó megfagyasztott zsanérjai miatt bedől, ennek hangjára használtad, így én helyesebbnek/ismertebbnek  gondolnám a dörrenés, vagy a csattanás szó használatát.
A negyedik fejezetben „Sosem ejtettük szóba a képességemet”, itt helyesebb lenne a „Sosem hoztuk szóba a képességemet”.
Arra figyelj még, hogy a „vagy”, „de”, „hogy” kötőszavak elé szinte mindig vesszőt kell tenni. Nem sok ilyen hibád volt, de egy párat találtam. Ha esetleg érdekel, hogy hol, akkor e-mailben megírom, mivel kijegyzeteltem, hogy lássam mennyire gyakran fordul elő ez nálad, de tényleg elhanyagolható. 
 4,5/5

Egyebek
Trailer: Igazán szépen, igényesen lett elkészítve, látszik, hogy nem kis munkátok van benne. Nagyon jól bemutatja az alap storyt és közben felkelti a néző kíváncsiságát.
Könyvborítók: mind a két könyvborítód szép, igényes, és igazán kifejező. Mint hangulatilag, mint tartalmilag igazán illik a blogodhoz.
 5/5

Összegezve azt tudnám mondani, hogy egy szép és igényesen kidolgozott design keretein belül olvashatunk egy érdekesen megírt, tökéletesen kidolgozott, izgalmas történetet. Csak így tovább! További sok sikert kívánok neked!
29,5/30



Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau

1 megjegyzés:

  1. Szia!

    Hűha, köszönöm szépen a kedves szavakat, nagyon jól estek. Tekintve, hogy a dizi nem az én művem, így ahhoz nem tudok hozzászólni, de a készítő nevében is köszönöm :)

    Hát azt sajnos nem tudom, a bétám mennyit nézett át, mert azt mondtam, ahogy tud, úgy haladjon, mindenesetre igyekszünk.
    A szó ismétléssel sokszor gondom van, és sajnos sokszor nem veszem észre, de amint tudom, kijavítom a hibákat. A vesszőkkel sokszor hadilábon állok, hiába tudom, mikor kell tenni, elsiklok sokszor felette.
    A döndülés... hát én szabolcsi vagyok, itt természetes, de akkor átírom. :3

    Köszönöm, a részletes kritikát, a mailt pedig küldd el nyugodtan, kijavítgatom őket :)
    csonka.kitti144@gmal.com

    Sokat segítettél, és örülök, hogy elnyerte a tetszésedett.

    Puszi: Sayaa

    VálaszTörlés