2015. augusztus 14., péntek

Interjú #42 - Riri Nord

1. Mikor határoztad el, hogy erről fogsz írni? És mi ihletett benne?
Talán ez az egyik legrégebb ideig a fiókomban őrizgetett történetem, az első vázlatait 2012-ben kezdtem el kidolgozni, habár a tényleges megírásáig eltelt két évben rengeteg minden változott a kezdetleges ötletekhez képest. Az egyik kedvenc Disney mesém, a Mulan egyik dala ihlette a hasonmások alapötletét, még a Tíz Szent Harcosét a Brave10 című anime. Mindig is szerettem a fantasy történeteket, szerettem volna magamat is kipróbálni egyben, a Tükörkép pedig remek lehetőség volt ehhez.

2. A családod tudja, hogy a gyermekük egy igazi kis írópalánta? Hogy viszonyulnak ehhez?
Általános második osztálya óta írok, egy verseny hatására kezdtem el, amit anyukám már akkor figyelemmel kísért, azóta is kíváncsian beleolvas néhány történetembe, kérdezget és érdeklődik felőlük. Rajta kívül még a nagybátyám és az egyik unokahúgom tudják, hogy mennyit koptatom a billentyűzetet és töltöm meg a Word dokumentumokat. Inkább a könyvmoly barátaimnak szoktam mesélni az írásról, mert ők korban és a műfaj tekintetében is közelebb állnak a dologhoz, ezáltal több mindenre kitérve tudnak véleményt mondani és tanácsot adni.

3. Ha történetedben bárkinek a szerepébe belebújhatnál, ki lenne az? Miért?
Bár mind Gwendolyn, mind Tiana nagyon a szívemhez nőtt, mégis inkább Gwen legjobb barátnőjére, Lisára esik a választásom. Szeretem a határozottságát, azt, hogy mindenről megvan a véleménye, laza, szenvtelen, szinte mindig jókedvű. Azonban ez csak az érem egyik oldala. A negatív érzéseit megtartja magának, barátnőjét pedig őrangyalként védelmezi, tűzbe menne érte, még ha Gwendolynnak erről fogalma sincs – tökéletesen kiegészítik egymást.

4. Gyakran jelentkezel versenyekre? Ha igen, általában milyen helyezéseket érsz el?
Régebben rengeteg helyre jelentkeztem, aztán – főleg az egyetem miatt – volt egy hosszabb üresjáratom, amikor versenyekre se neveztem és kritikákat sem kértem, azonban ennek az időszaknak pár hónapja vége lett, azóta ismét aktívabban veszek részt a dolgokban. Hogy milyen versenyre jelentkezem, az attól függ, milyen az első benyomásom az adott blogról, vagy ha már ismerős helyen járok, akkor miket hallottam/láttam róla. A helyezéseim változóak, elsőtől emléklapig már mindent megjártam sokféle kategóriában.

5. Melyik idézet írja le legjobban a történeted?
Legjobban Keresztury Dezső szavai jellemzik leginkább:
“Mint tükörben a tükör tükörképe:
végtelen arc fonódik egy füzérbe;
melyik vagy te? és én melyik vagyok?
Én adok fényt neked, te fénylesz bennem,
s bennünk a világ. Vagy a végtelenben
valami még nagyobb.”

6. Melyik zene illik legjobban a történetedhez?
Az első kérdésnél említett dal a Mulanból, a Reflection/Tükörkép.
(https://www.youtube.com/watch?v=yR-o2ZFIQS8)

7. A bloggerek közül kikkel vagy igazán jóban? Eléggé támogatnak téged?
A legjobb barátnőmet, Ritát is a bloggernek köszönhetően ismertem meg, habár egy ideje sajnos más csak kommentelőként van jelen ebben a világban.  Ő az, aki a magánéletemben mindig mellettem áll, vevő a hülyeségeimre, megmondja, ha idióta vagyok, ő a senkivel sem helyettesíthető parabataiom. Rajta kívül Gabbyval, Samantha Row-val, Leah Hope Eastbrookkal és Bia Joyjal szoktam gyakrabban beszélgetni, szuper volt megismerni a lányokat az álnevük mögött. És ha már támogatás, kiemelném még szerecsendio-t és Maffiát, akik minden fejezetem alá pötyögnek pár sort, az észrevételeik pedig rengeteget segítenek abban, hogy fejlődhessek és a történeteim is jobbak legyenek.

8. Szerinted mi a jó történet titka?
Először is, elengedhetetlen a jó és megfelelően kidolgozott alapötlet, a keveset használt témák felhasználása, majd mindennek fokozatos, megtervezett tálalása. Ehhez kellenek még gondosan kidolgozott karakterek, akik képesek fejlődni, nem csak fehérek és feketék, mindegyiküknek megvan a maga háttere, felfogása, viszonyulása a dolgokhoz. És hogy mindezt megfelelően adják el, szükséges a jó helyesírás is, a fent említett két tényező e nélkül fabatkát sem ér. Amennyiben az adott történet rendelkezik ezekkel, az író pedig odaadással, figyelemmel és kitartással dolgozik a művén, már nyert ügye van.

9. Gondolkodtál már azon, hogy kiadasd ezt a művet a későbbiekben?
Igen, gondolkoztam már rajta, de jelenleg még nem érzem úgy, hogy bármelyik történetem is megállná a helyét a könyvesboltok polcain. Mindenekelőtt szeretnék lediplomázni – ami jó pár évbe fog telni -, több és sokfélébb tapasztalatot gyűjteni ahhoz, hogy erre a lépésre méltónak érezzem valamelyik irományomat.

10. Mi ihletett a bloggernevedben? Mihez fűzhető?
Még a blogolás előtti időszakomban tagja voltam egy fórumcsoportnak, ahol Ritsu névvel voltam regisztrálva, az egyik ottani ismerősöm pedig átkeresztelt Ririre. Sokáig csak ezzel a négy betűvel éltem a Bloggeren, néhány hónapja toldottam meg a Nord vezetéknévvel, aminek kezdőbetűje a valódi nevemé is, a rövidsége miatt pedig illik a Ririhez, szerintem frappáns és könnyen megjegyezhető.

+1. Ha lehetne egy kívánságot, és nem kívánhatnál örök életet, még több kívánságot, akkor, mi lenne az?

Az egyik részem kapásból rávágná, hogy szeretnék boldog lenni, bármit is hoz a jövő. A másik viszont vissza akarja kapni egy családtagját, akit sosem kellett volna és sosem akart elveszíteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése