2015. augusztus 28., péntek

Kritika #2

Sziasztok!
Itt is volnék a második kritikámmal! Ez egy sci-firől szól, ami nem igazán az én stílusom, de ez egy jó kis történetnek ígérkezik, bár még csak három fejezet van fent belőle.


Kinézet, avagy első benyomás:
A színválasztásod érdekes. Nem is tudom, hogy hová kellene pontosan besorolnom ezt a színt igazából. Nem egy megszokott árnyalat, az tuti, de tetszik. A fejlécedet érdekessé teszik a háromszögek, bár amikor megláttam először a címet, egy kicsit másmilyenre számítottam. A modul sáv színválasztása jó, a fehér betűkkel egy könnyen olvasható színkombinációt kapunk. A jobb oldali modulsávban én a Könyvborítót a Bemutató és a Cserék közé tenném, hogy szembetűnőbb legyen. A bal oldali modulsávoddal egy nagy bajom van. Semminek sem tudom elolvasni az elejét. Olyan, mintha az egész oldal elcsúszott volna arra, és ez így nagyon zavaró.
Ami viszont nagyon elnyerte a tetszésemet, az a szótár ötlete, hiszen így az ide tévedő könnyebben tudja olvasni, értelmezni a szöveget! A játék pedig egy igazán egyedi ötlet részedről, legalább is én még egy blogon sem találkoztam ilyennel.
9/10

Történet:
Előre leszögezem, hogy a sci-fi nem igazán az én stílusom, ritkán olvasok ilyen jellegű történeteket.
Meglepődtem, hogy nincs prológus. Oké, hogy a fülszövegben szépen leírod az életkörülményeiket, de nekem akkor is hiányérzetem van e miatt. Talán pont e miatt kapkodtam a fejem az első fejezetnél, hogy most mi is a helyzet.
Hatalmas a fantáziád, ezt meg kell hagynom. Olyan találmányokat, gépeket írsz le, ami valami eszméletlen nagy képzelőerőről tesznek tanúbizonyságot. Maga a történet tetszik, érdekes egy elképzelés a jövőre, egy kis szerelmi szállal (vagy háromszöggel?) megfűszerezve. Őszintén szólva félve kezdtem el olvasni, hiszen mint írtam, nem szeretem ezt a stílust, de a végére egészen megtetszett a történet. Érdekesek a karaktereid, tetszik, hogy mindenki tényleg „egyedi”,
Egy tanács a részemről: A második fejezetnél van egy rész, ahol a szüleiről írsz, vagyis az ő reakciójukról. Én itt nem ***-ot tettem volna, hanem oda írtam volna mondjuk azt, hogy: Eközben a Földön, vagy valami hasonlót.
Ja, igen! Majdnem kimaradt! Tetszik, hogy a leányzó gondolatait dőlt betűvel írod. A név választásaid pedig nagyon jók. Furcsa volt úgy olvasni egy történetet, hogy a nevek magyarok, ráadásul nem is hétköznapiak!Egészében véve egy igazán ötletes, fantáziadús történet.
9/10
Helyesírás:
Sok íróhoz hasonlóan, neked is problémáid vannak a vesszők helyével. Van, amikor elfelejtkezel róluk és van, amikor fölöslegesen használod őket.
„A kis teremben éppen, egy extra óra volt, tekintettel az év végére.” Ide fölösleges a vessző. Pár sorral lejjebb pedig: „Az egyetlen, ami gátolja az unalmamat, az a félelem.” Ide viszont nem ártana egy. Nem fogom kimásolni mindent, mert nem egyszer–kétszer előforduló hibáról van szó. Ezzel az a legnagyobb problémám, hogy alapból elég gördülékenyen írnál, de mivel nem jól tagolod a mondatokat, így ez elég sokat levesz a szöveg élvezhetőségéből.
A szóismétlések elhanyagolható számban jelennek meg, nem zavaróak. Az igekötő, ha az ige előtt áll, egybeírjuk, ha mögötte, akkor külön. Párszor előfordult, hogy külön írtad, holott egybe kellett volna.
Nem tudom, hogy át szoktad-e olvasni a fejezetet, mielőtt kiteszed. Ha nem, akkor ajánlom, hogy tedd meg, mert sok hibát kiszűrhetsz vele. Ha viszont szoktad, akkor próbáld meg hangosan átolvasni a szöveget, hátha akkor jobban érzékeled, hogy hol is a helye annak a fránya írásjelnek. De a legbiztosabb az lenne, ha keresnél egy bétát, vagy megkérnél valakit, hogy javítsa ki az általad megírt részeket.
3/5

Egyebek:
Könyvborító: Az eleje az a fejléced, de igazán jól mutat ilyen formátumban, a hátsó borító lapján pedig az idegen bolygó látképe található. Tetszik, szép munka!
Trailer: Meglepődtem, hogy nem csak a szokásos írás fogadott, hanem beszédet is hallunk a kisfilm alatt. Sejtelmes, misztikus, háborús. Illik a történethez.
5/5

Összegezve: Egy szép designnal megáldott oldal, egy érdekes elképzelés a jövőről, kicsi szerelem és a sci-fi hódolói élvezettel olvassák ezt a blogot! Csak így tovább! További sok sikert kívánok neked!
26/30

 

Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése