2015. április 14., kedd

Kritika #70 - Born To Die

Sziasztok Manók! 

Akiket érdekel az új kritikám, az olvassa el, és pipáljon nekem! 
Köszi! 
Jó olvasást! 


link



FEJLÉC:

Kinek mit jelent, nem igaz? Van, aki szerint a fejléc egy gyönyörűen kidolgozott munka. Aprólékos pngékből, vagy textúrákból összemosott alappal, melyre effektesen rárakjuk a karaktereket, majd ezek után valamilyen illő betűtípussal, és színnel ráírjuk a címet. Ez lenne az egyik felfogás. Aztán vannak azok, akik szerint, csak egy netről copyzott kép, amelyre undorítóan ronda betűkkel, bár találó színnel, ráírják a címet. Na? Kitaláltad, melyik kategóriába tartozol? Eltaláltad! A másodikba! Ügyes vagy…
De most őszintén? Mi a franc ez? Próbálom találni a fejlécedbe (már ha lehet annak nevezni) a jót, de nem találom! Egyszerűen… nincs semmi jó rajta. Legalább választottál volna jobb képet, vagy a történethez illőt! De neeem… nehezítsük meg a kritikus dolgát, csak azért is.
Szerintem készíttess egyet. Mert ez így nem jó. Nagyon nem jó…
Ugye az Angyali Lecke kritikájánál sem volt rendes fejléc, csak egy kép. Viszont az illett az oldalhoz. Ott levontam öt pontot, azért, mert nem szokványos fejléc. De itt még a kép sem passzol! Őszintén… nagyon sajnálom, hogy csak ennyi pontot adhatok a fejlécedre, de ez… minősíthetetlen. Pedig én kifejezetten szeretem ezt a színészcsajszit! Na, de akkor is…
10/3 (jóindulattal)

DESIGN

Sokkal jobb. A lila szín eléggé illik minden modulodhoz, effektedhez. Még a fejlécedhez is! Nem csillámpónis a kurzorod, és nincs képeffekted sem, ami még ennél is jobb. A képek, amelyeket a történet részeihez rendelsz tökéletesek. És profilod is ott van az oldalon. Bár a láblécben, de akkor is! Ha érdekel ki vagy, rád tudok guglizni. De a profilod mellől a Népszerű bejegyzéseket eltávolítanám. Az olvasót nem érdekli az, hogy, mely részeket olvasták legtöbben, mert ha tetszik neki a blogod, úgyis követni fogja az eseményeket. Felesleges. Csak „modulpazarlás”. A menüdből hiányolok valamilyen linkeffektet. Általában az ilyen fajta menükhöz szoktak rendelni ilyesmit, de ez a te dolgod. Az elrendezést, valahogy így változtatnám: Miért döntöttél úgy, hogy beleolvasol a történetbe?, Legyen- e egy videó, amiben beszélek a blogról és elárulok néhány érdekességet?, A Történetről, Menü, Parázsló gyerekek, Egybefolyunk, Suttogj, Más lelkek. A verseny tablók maradhatnak ott, ahol vannak. A bejegyzés és a modulsáv közötti választóvonalat sürgősen leszedném, mert ez így elég ramatyul néz ki, és sokat ront az összképen. Ha a fejléced ez marad, akkor a szélesség maradhat, viszont, ha a jövőben nagyobb nagyságú lesz majd, akkor majd ahhoz igazítanám azt is.
10/7

TÖRTÉNET

Ez egy AHS (Amerikai Horror Sztori) fanfiction, melynek a témája a következő:
Violet Harmon egy 17 éves lány, noha fiatalsága ellenére már sok problémával találkozott, többek között azzal, hogy családja kettészakadt, nincsenek barátai, és van egy sötét titka, amit senkinek sem mondhat el... Tate Langdon azonban bajtársként mindig a lány mellett áll, mint egy sötét árnyék...
Legalábbis a „fülszöveg” szerint. Azért bővebb értelme is van ennek. 

Nos. Én egy AHS rajongó vagyok. Barátnőm hatására kezdtem nézni, és nagyon megkedveltem ezt a sorozatot. Jelenleg én is a Murder House évadját nézem, úgyhogy tökéletesen értettem mindent.

Ha ez könyv lenne, így vélekednék: olvastam már jobbat is. Izgalmasabbat is. Összetettebbet is. Bővebbet is. Milliószor csodálatosabbat is. Azonban. Az a gond, hogy, ha a tiédet el kezdem olvasni, nem tudom letenni, mert csak falom az oldalakat, és várom, hogy mi fog történni, annyira eseménydús az egész.

A gond viszont az, hogy nem tekintheted magad teljes jogú írónak, mivel a sorozat részeiben történteket veted csak „papírra”, és itt-ott ezt néhol átalakítod, kiegészíted. Tehát nem te vagy az, aki kitalálta a történetet. Te csak a… „megörökítő” vagy. Mindenesetre – ameddig olvastam – egyetlen helyesírási hibát nem találtam benne, vagy csak nem vettem észre. Sehol egy vesszőhiba, ékezethiba, ragozáshiba… makulátlanul helyes. Semmi kifogásom. A terjedelmet is remekül eltaláltad. Nem túl hosszú, nem túl kevés.

Annak ellenére, hogy nem írsz a lány érzelmeiről sokat, sőt direkt keveset, nem tartom hibának, mivel maga a főszereplő is egy csendes, zárkózott egyéniség, aki nem szeret sokat beszélni magáról. De a legfontosabb érzelmeit így is megtudjuk. Nincs benne blablabla. Nagyon jól bele tudtam magam képzelni Violet helyébe. Annyira jól meg tudod írni az érzéseit, és az események történését, mintha te magad lennél ő. Violet Harmon tényleg egy nagyon magának való csaj. De te ezt annyira jól érzékelted azzal, amit írsz, ahogyan írsz, amennyit írsz, hogy semmi kifogásom ellene. Nem tudom szavakba önteni, mennyire tetszik, ahogy próbálsz vele azonosulni, és az ő szemszögéből megírni a történéseket. És bár mindent fejezetben más történik, az előzőhöz mégis kapcsolódik – akárcsak a filmben -, és nem olyan, mintha egy teljesen új történetbe kezdenél bele. Remélem érted, mire akarok kilyukadni.

Ami külön tetszik, hogy nem írtad bele a fülszövegbe a sablonmintát, ami „Violet Harmon egy átlagos lány, aki Kukutyinba költözött zabot helyezni.” Annyira utálom, és rajtam kívül az összes többi bloggerina is. Szerintem, akiről mi írunk az egyáltalán nem átlagos, csak átlagosnak nevezhető a legtöbb tulajdonsága. Azért, mert ha az általunk választott főszereplő valóban átlagos lenne, és nem tűnne ki semmivel a többi közül, akkor nem írnánk. Mert egy teljesen átlagos lányról ki akar írni? Felkelek az ágyról. Reggelizem. Megfésülöm a barna hajamat, és elkészülök. Wécézek. Elmegyek a suliba. Tanulok. Hülyéskedek a barátaimmal. Wécézek. Hazajövök. Ebédelek. Átnézem a házim. Eszek. Gépezek. Tévézek. Wécézek. Aludni megyek. Ez egy teljesen átlagos lány napja. És azért wécézik ennyiszer, mert egy átlagember, is legalább háromszor elmegy egy nap elintézni folyó-, vagy… nem folyó ügyeit.
És te Miranda, nem írtál sehová, olyat, hogy átlagos, de azt sem emelted ki, hogy különleges. Mégis tudjuk, hogy a szereplő más, mint a többi vele egykorú.

Valamint. Majdnem szó szerint idézed azokat a dialógusokat, monológokat, amelyek elhangzanak a filmben. És ez egy fanfictionban jó. Tudunk, mire alapozni.

Azokat a szavakkal, kifejezésekkel játszadozol, amelyeket a filmbeli Violet Harmon is használ. És ez engem nagyon megfogott.

Soha nem olvastam még ennyire jó fanfictiont! Hiába, ha nem te találtad ki. Hiába, ha csak leírod, amit látsz, hallasz. Akkor is tetszik. Nem tudom megmagyarázni miért, de nekem nagyon bejött a történeted. És nem tudok semmit kiemelni, ami nem a szövegbe, helyzetbe illő, vagy nevetséges, mert minden alaposan ki van találva, így nem tudok most ezzel szolgálni. És ennek… örülök. Végre egy jó fanfiction! Ha találkoztok valami hasonlóval, ami ennyire elragadó, mint ez, nekem szóljatok elsőnek! Köszönöm az élményt, Miranda. Öröm volt megírni a kritikát neked.
10/10 

Összesen: 30/20

Véleményem szerint:
-          nagyon rossz a fejléced
-          a designod nem rossz, de akad, mit javítani
-          a fogalmazásod, és a szereplők megjelenítésében őstehetség vagy
-          csak így tovább!

Ne feledd! A kritika építő volt, semmilyen bántással nem akartalak illetni! Ez csupán a saját véleményem a blogodról! Remélem, tudtam segíteni!




2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon szépen köszönöm az igényes kritikádat, végre van valaki, aki nem két mondattal intézi el az egészet! Tudom, tudom, a design nem valami nagy szám, sőt, csak nagyon a szívemhez nőtt, és lusta is vagyok lecserélni. :D Rettenetesen örülök, hogy ennyire tetszik a blogom, igazából nagyon tartottam a véleményedtől, és a kinézet kritikája után kissé lebiggyesztettem a szám, de miután láttam, hogy a történet tetszik, azonnal jobb kedvem lett és nagyon örülök a kedves szavaknak! Még egyszer köszönöm az igényes kritikád! További sikeres munkát kívánok! :)xx
    M.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy hasznosnak vélted. :)
    Tényleg ez a legjobb fanfiction, amit eddig olvastam!

    VálaszTörlés