2014. október 13., hétfő

Blogajánló #15

Sose feledd! 


Egy jelentőségteljes kaland, két felejthetetlen arc, egy bujkáló lány és megannyi közös emlék. Van, amikor valamit nem tudunk eltörölni úgy, hogy az ne hagyjon nyomot vagy űrt maga után. Még ha el is akarjuk tüntetni a múltat az, akkor is tovább él bennünk. Ha olyan emlékezetes, hogy össze tudunk törni tőle, akkor mély nyoma örökre az elménkbe ég. Ha olyan heves, hogy képtelenek vagyunk élni nélküle, akkor mindig a szívünkben őrizzük majd. Sohasem tudjuk feledni, amit tőle kaptunk, s amit nyújtottunk neki. Három fiatal, akik képtelenek feledni egymást, szerelmek, két nyár és négy mondat; Három különböző, fiatal szív. Egy értékes barátság. Egy fogalom. Két szó; Sose feledd! 


Prológus: 

"
{00. Könnyek s mosoly }
2012 augusztusa,  London


Édes, Egyetlen Allie-m!

Emlékszem egyszer azt mondtam Neked, hogy sohasem… hogy soha nem fogom hagyni elveszni a barátságunkat, semmiféle körülmények között nem hagyom, hogy ez a kötelék összetörjön közöttünk. De az ígéretem hiábavaló volt, megtörtem, nem tudom betartani a szavamat. Most bizonyára csalódást okoztam Neked.
Tudom min, miken mentél keresztül a baleset napja óta és, hogy mennyi erőfeszítéseden múlott, hogy közel engedj magadhoz… és tessék, én visszaéltem mindezzel; a barátságoddal, a jóhiszeműségeddel és kijátszottam a bizalmadat. Megszegtem mindent, amit megígértem, és becsaptam a már így is tördelékekre dermedt szívedet. Azt hittem, hogy sosem történik ez meg, mégis percről percre egyre nehezebben ment teljesítenem az eskümet… amikor a közelemben voltál. Allie, én nem lehetek a barátod, nem lehetek csak pusztán a barátod. Nem vagyok képes ezt a szerepet betölteni az életedben, mert ez túl csekély, kicsiny szereposztás egy olyan fiúnak, aki menthetetlenül a lényed rabja lett. Beléd szerettem. És már nem tudom tovább titkolni az érzelmeimet, felesleges is, hiszen egyszer úgyis tudomást szereznél róla, de azt akartam, hogy akárhogyan is legyen, tőlem tudd meg mennyit is jelentesz nekem. És, amikor erre ráébredtem a barátságunk is semmissé vált a számomra, magával ragadta a szél söprése, akár egy lufit. Tessék: itt az ok, amit már hetek óta kerestél és, amit csak most volt bátorságom felfedni előtted – már amennyire bátornak nevezhető vagyok úgy, hogy csak egy levélben vallok be mindent, de tudom, hogy személyesen nem hallgatnál meg. Inkább elüldöznél – akár a kezdetek kezdetén. Sosem gondoltam volna, hogy képes leszel, majd elmenni, de tudom, hogy megérdemlem ezt a lépésedet. Rászolgáltam. Mérhetetlenül rászolgáltam. Nem is tehettél volna ennél elkeserítőbb tettet, de mégsem tudlak szívem mélyéről gyűlölni. Hogyan is tudnám megvetni azt a személyt, akit szeretek?! Nem hibáztathatlak semmiért sem, hiszen mindenért én vagyok a felelős! Nem kenhetek Rád egy olyan bűnt, amit jogosan követtél el ellenem, hiszen kiérdemeltem. Nagyon is! Minden olyan érthető, mivel a tettem után még csak a barátságodat sem érhetem el, meg sem érdemlem. Túl konok, forrófejű és kapzsi voltam. Te mást érdemelsz és, ha fáj is, hogy ez Scott nem állhatok a boldogságod útjába, és nem is akarok! Nem, mert tudom, hogy még mindig szereted őt és, hogy én csak a barátod lehetek! Egy baráti szerep, amit képtelen vagyok betölteni!
Nem kell félned attól, hogy az életedbe avatkozom, mert én most végleg kiszállok abból! Kilépek azon a bizonyos kapun és elveszek a sötétségben. Sosem látsz többé! Megígérem, – s ezt most komolyan be is fogom tartani – hogy minden emléket, közös percet eltörlök az elmémből. Ha kell, minden közös képet porig égetek, nem járom többé a város azon szakaszait, ahol együtt fordultunk meg, nem fogok kimenni a Temze csillogó habjaihoz, ahol együtt csodáltuk a naplementét, s nem fogok többé a zongora billentyűihez nyúlni, amelyeket egymás mellett ülve koptattunk. S akármennyire is folynak most a könnyeim, a mosoly is arcomra tapadt, mert tudom, hogy a Sose feledd fogalom részese az életemnek. Sosem tudom feledni a perceket, hiába is próbálom. Soha!

Sose feled,
      Niall" 


Részletek a történetből: 

01.  Naplógerinc

„ - Nem kell ezt játszanod, Allie – rángat ki koncentrációmból a hangja, amelyben kérlelés és az utasítás alapanyaga keveredik szép kis masszában a tészta alapjául. Fejem hirtelen, hevesen kanyarodik felé, tehetetlenül kell szembesülnöm...”
2012, London

"Egyszerűen csak meg kell tennem és kész! – bukkan fel a testemben a lelkiismeretem dacos oldala, amit azon nyomban támadás ér. Nem kell és ezt te is tudod! Nem volna jobb sorod egy olyan fiú mellett, aki elfogad téged úgy, ahogyan vagy? Nem volna jobb olyanok között élned, akik a tulajdonságaidat tartják előtérben nem pedig a külsőd alapján ítélnek meg? Nem! - utasítom el a hangot és a lehetőséget, amit felkínál foszlányaiban. A régi akarok lenni!
  - Allie, nem veszed észre, hogy mit művelsz? – kér számon tetézve ezzel folyamatosan növekvő félelmi tartásomat. Tekintetem, ha lehet, még inkább elrejteni kívánom előle, de tudom, hogy azzal csak még inkább magamra vonom a figyelmét. Logikus módon akarok cselekményeket megalapozni, hogy ne ejtse rabul barátnőmet a gyanakvás érzelme, s habár tudom, hogy ez már megtörtént kihúzni még ki tudom onnan, vagyis ki tudtam volna, ha nem lát át könnyedén a tervemen. Ahhoz pedig túl szemfüles és túlontúl is ismert vagyok a szemében, hogy leplezni bírjam személye elől a benső világom vívódását.
  - Azt hittem nem csíped a zenéjüket – terelem el a témát egy egészen más oldali csomóponthoz, miközben tekintetemet felvezetem Serena íriszeire, ahol keselyű figyelmét fedezem fel. – Dedósok – idézem fel régi megemlítését, miközben nyelvemet gyatra módban hegyénél elfogva vezetem ki szám üregéből a térbe, s felrémlik lelki szemeim előtt, amikor barátnőm eme jelzőt használta a webes kamera kulcspontján keresztül azon alkalommal, mikor értesült kötött barátságomról a mostani szakasz talán leghíresebb összeeszkábált fiúcsapatával. One Direction – zubog át elmém belsejében. S egy név is, pontosabban csak egy monogram; N. H. Ez pedig hamarost összezavar, esetlenül rázom meg fejemet, hogy ezzel elillanjon a rám törő fájdalom. Esélytelen húzás, egyetlen érzelmem sem azon módon alakul, mint ahogyan azt én szeretném. Dugába dől minden egyes lépcsősora a tervemnek, egyenest a fejemre zuhan a balul elsült kivitelezés. Fáj mindenem, kegyetlenül fáj.
  - Ez nem igaz, van néhány szám, ami határozottan tűrhető – ellenkezik a szavaimmal, s közben durcásan fonja össze a kezeit, megsértett módon emelkedik az álla a plafon felé, olyan, mint midig; egy nagyra nőtt, tizenéves testbe zárt kisgyerek, aki sosem akar felnőni és veszni hagyni laza módú viselkedési hajlamait. – De én nem erre gondoltam – fojtatja komoly szólamba átcsöppenve. – Mostanában annyit gondoltam rád, még imádkoztam is érted – hatalmas pislogások keretein belül reagálom le a foszlányait, mert bizony lehetetlennek bizonyulok, eme jelenetet elképzelni lelki szemeim előtt. Zavartan veszem tudomásul, hogy Serena kezei közé kaparintja az enyémeket és féltőn szlalomozik a tekintete végig a vonásaimon. – Hogy vagy?
  Küszködve kapok válasz után: - Jól vagyok – felelem gyatrán, még én magam sem vagyok képes hinni a szavaim kenetében. Akkor mégis Serena, hogyan tudna? – Igen – bólintok esetlenül ezzel biztosítva a jókora nagy hazugságot. – Mindenki nagyon kedves itt Londonban – beharapva a szám alsó peremét tekintetem elidőzik a kemény esőcseppeken, igyekszem visszatartani a felszínre kívánkozó, a térbe kitörni készülő szemnedvemet.
  - Nem kell ezt játszanod, Allie – rángat ki koncentrációmból a hangja, amelyben a kérlelés és az utasítás alapanyaga keveredik szép kis masszában a tészta alapjául. Fejem hirtelen, hevesen kanyarodik felé, tehetetlenül kell szembesülnöm azzal, hogy képzelt tervem már a kezdetekben megsemmisült. Sosem leszek képes hazudni Serenanak, hiszen ismer és efelől szavai is teljes mértékben biztosítanak, amelyekben magát személyesíti meg: - Nekem nem.
  Mély levegőt szippantok a tüdőmbe, igyekszem önmagammal is elhitetni, hogy minden jól van így, holott pontosan tudom; az ellenkezője lépett életbe, amikor az az üvegablak testem felé gyülekezve kitörött szemcséivel szétzúzta az álmaimat és a gondtalan élet parazsát. Igyekszem a szavaimra összpontosítani, hogy valamilyen épkézláb igét juttassak az elméjébe. Lehetőleg most már ne a hazugságot, csakis a színtiszta, valós helyzetet."

04. Kopás az arcon

„– Ne, ne, ne – hangom a leghalkabb fokozatról a legélesebbe tért át, tekintetemben sokk játszott, ujjaim idegesen markolták meg a szék karfáját, tüdőm csak a minimális munkát látta el. – Ne! – ordítottam a kétségbeeséstől..."
2011, New York

05. Egy csészényit a Temzéből

„ – Tudom, hogy mire gondolsz – felé kaptam a fejemet, elképzelésem sem volt afelől, hogy képes a fejembe látni és megpillantani ott az igazi dilemmát, azt, ami a leginkább aggasztotta az egész lényemet…”
2011, London
2011, New York

06. Egy régi zongora

„ – Ugye nem akarod elveszíteni a józan eszed, Scott? – kérdezi megdöbbenten, dühös hangon, mire arra leszünk figyelmesek, hogy egy kar érte nyúl és kirántja a helyiségből..."
2011, New York
2011, London 

"- Remete akarsz lenni?
 - Csak gondolkozni akarok – hajtottam le a fejemet, hangom sopánkodó, de magabiztosságban csüngő él hálózattal telítette ki a csicsás falú teret, aminek minden egyes csücskén egy kép díszelgett, amiket Jess néni aukciókról vásárolt fel. – Sok mindent végig kell gondolnom, és örülni fogok egy kis egyedüllétnek – miközben kihangsúlyoztam az utolsó szót, jelentőségteljes pillantást vetettem a megdöbbent nénikémre, aki hosszas mérlegelés után csigalassúsággal szabadult meg a tüdejében rekedt levegőtől.
  - Legyen – bólintott egyet beleegyezően, majd kiemelte a kulcsot az ajtó zárából, s egyenesen orrom elé emelve, összeszűkült szemekkel mozgatta a kezét a benne tartott réztárggyal. – De ez nem maradandó állapot, fiatal hölgy. Remélem megértetted! – sután bólintottam, már pusztán annak is örültem, hogy ezt a némi haladékot hajlandó megadni nekem. – Kapsz egy kis időt, hiszen tisztában vagyok azzal, hogy ez szükséges. Még én is szükségét látom. De nem több mint amennyit én is jónak vélek. Ne feledd, csak akkor tárom fel mindenki előtt az ajtódat, amikor már régi önmagad leszel. Sem előbb, sem pedig később. Álmodni se merj arról, hogy addig fogadhatsz látóhatókat! – mindvégig meleg volt a hanga, gyengéden odébb tűrt egy kósza tincsemet, majd feltárta előttem a szobám ajtaját.
  Hálásan léptem be a világos szobába, majd mikor hallottam, hogy mögöttem kattant a zár rögtön a redőnyhöz léptem, s sűrűn lehúzva azt homályt teremtettem a falak között. Nem fogadhatok látogatókat! – gondoltam át magamban Jess néni szavait, amiknek meglétének borzasztóan örömtelin belém hasított egy kellemes érzelem. Hiszen mi értelme lenne annak, hogy eljönnének hozzám látogatóba? Egyáltalán ki volna az, aki egy ilyen személyt még valaha látni akarna az életében? Ki akarna egy heges arcú lány társaságában ücsörögni, akit kettészabdal önmaga utálatának lidércnyomása? Aki önmaga iránt undort generál?
  Szemeim melegen mustrálni kezdték a szoba közepén elhelyezett régi hangszert, azt a zongorát, amit évek óta nem láthattak a szemeim. Szorosan, egy vonallá préseltem az ajkaimat, magamban felidéztem Apu lekörmölt sorait; a zene nem egy tárgy, amit megérinthetsz, nem az a fajta kifejezés, amit szorosan magadhoz ölelhetsz. A zene önmaga szorít szorosan a mellkasához. Odabújik a szíved egész tájékába és ott lüktet. Ott, szorosan benned, hogy sose feledkezz meg róla, és arról, hogy mit nyújtott neked!
  Önkénytelenül is mosolyra fakadtam, ahogyan a régi zongora lakkja csillogott az apró fénysugaraktól, amik a redőny résein, kószán átszöktek.
  - Talán volna még értelme bárminek is? – kérdeztem halkan magamtól, s nem várva rá választ az ágyra hajítottam a kezemben tartott keménykötésű naplót. Félresöpörtem a szemem sarkában csücsülő könnyet, s úgy simítottam végig a karomon, mintha halálra akarna fagyni minden egyes porcikám – a libabőr felemésztette egész felkaromat.
  - Miért ne volna? – hallottam meg egy mély, kellemes hangot az ajtó túlsó szegletéről. Pillanatok alatt megpördültem önlényem tengelyén át a falak védelmező bejárata felé, s riadt tekintetemet azonnal az ajtómra szegeztem, ami az egyetlen eszközöm volt arra, hogy elbújhassak a külvilág, mindenki fáradhatatlanul megbélyegző tekintete elől.
  Mellkasom kapkodva harapdálta magába az oxigén fortélyos vegyületét, akár egy gyermek, aki mohón falja gyomrába az édesanyja által élesztőzött édességet. Csakhogy ama pillanat nem volt éppen mézes, még a maga érdekességtől, s kíváncsiságtól megfűszerezett formájában sem.
  - Ki van ott? – hatalmas óvatossággal szegtem az előre átgondolt lépéseket, percről percre egyre közelebb kerültem az ajtóhoz, s bár tisztában voltam azzal, hogy be vagyok ide zárva, az is tudatosult bennem, hogy az itt dolgozóknak nyilván az összes szobához van beléptető eszközük.
  - Attól függ, ki kérdezi – hangzott el a szűkszavú, titokzatos tusolású válasz." 

07. Vézna szerelem?

„ – Csend már! – utasítottam dölyfösen, ahogyan fejemmel vállam felett tekintettem hátra, már bosszantott. Idegesített a tudat, hogy egyre inkább az elmémbe hatolt a panaszkodása, hogy nem tudta felfogni az értékeket..."
2011, London

08. A szoba zuga

„ – A.D.? – egy pillanatig eltanakodtam azon, hogy szólásra merjem nyitni az ajkamat, mert attól tartottam, hogy szavaim netán indulatosba torkollanak át. Ám végül másképpen alakult minden, sikerült legyűrnöm magamban..."
2011, London

09. A vakság tökélye

„ – Allie? Allie, hallasz? – a hangja szinte már marta a fülemet, meg is borzongtam, ahogyan egymás után egyre hevesebben szólongatott. Képtelen voltam életjelet adni magamról, nem mertem, féltem. Továbbra is csak egy helyben..."
2011, London

10. Egy fal szabdal ketté

„Nagyot nyeltem mielőtt megszólaltam volna. – Mi lett vele? – Jamie félszegen felemelte a fejét, ahogyan ismét megmutatkozott az arca láttam, hogy a bőréhez szorosan tapadva végigiramodik szemének csücskétől le az álla..."
2011, London

13. Törj ki a csendből!

„ – Talán valami bájos hölgyemény áll a dolgok háttere mögött? – mondta ki végül hatalmas vigyorának okát, az elméletét, ami megdöbbentett, elkerekedtek tőle a szemeim, s rögtön bevillant előttem egy bizonyos két szótagos név..."
2011, London 

17. Tálcán hozni a feszültséget

„ – Mi köze mindehhez Allie kisasszonynak? – közelebb hajolt hozzám egyenest az arcomba, még a leheletét is éreztem magamon, aminek köszönhetően rögtön dermesztő érzés futott rajtam végig. Már kezdtem azt hinni..."
2011, London

20. Pokoli szélroham

„ – Serena – ordítottam ismét a nevét elveszve közben az emberek tömegében, de mégis sikerült utolérnem hosszas küzdelmek árán, majd megkocogtatva a vállát elértem azt is, hogy felém forduljon. Arcáról semmi sem volt leolvasható..."
2011, Boston

21. Egy billentyű

„ – Komolyan? – kérdezte dadogva, elképedést pillantottam meg a vonásain szétszéledni. – Komolyan! – bólintottam helyeslően. – De tudod úgy hagytam ott mindent, hogy az összes ember életét felforgattam a távozásommal..."
2011, London 



Ha megfogott a prológus vagy csak kíváncsi vagy a történet végére, érdemes benézned erre a blogra!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése