2015. május 30., szombat

Kritika #65 - Masquerade

Már rég voltam kritikával, és tudom, tudom, hogy nem ezt ígértem, de muszáj volt ezt előre hoznom. Ha végig olvassátok, megtudjátok miért! Szép estét!

link


FEJLÉC:

Egyszerű, és szerintem nem más, mint egy kép, amire tettél némi szöveget. Nos, a lány meglehetősen szép rajta, és illik a címhez, bár én rendelnék inkább. A színek illenek, de egy ilyen fejléc, egy ilyen bloghoz nem előnyös. Egy fejlécnek kifejezőnek kell lennie, hogy sejtessen is valamit, meg ne is. Ebből a fejlécből viszont csak találgathatunk, hogy mi van. Nincs fejlécalapja, amiről következtetni tudnánk. A betűtípus. Szörnyű. Ilyen irgalmatlanul ronda betűtípust még nem láttam! Cseréld le sürgősen!
10/5,5

DESIGN

A színek passzolnak egymáshoz, tehát pipa. A modulelrendezés is jól meg lett oldva. Nem túl csicsás, és nem túl egyszerű az egész, pont jó. A menüpotokat azonban én valahogy így alakítanám: Főoldal, Szereplők, Fejezetek, Blogjaim. Külön tetszik, hogy a szemszöget ilyen sajátos módon oldottad meg, bár kicsit olvashatatlan a betűtípus, azért a keresztnévből már lehet tudni, hogy ki van a soron. Nem is írok többet, mert nincs több kivetnivalóm. Ha nem nézném a fejlécet hozzá, maximum pontot adnék, de mivel hozzá tartozik, egyet le kell vonnom belőle, sajnálom.
10/9

TÖRTÉNET

Hihetetlen. Egyetlen egy helyesírási hiba, és az is elírás! Lenyűgöző! Szóismétlés szál se, sehol egy ékezethiba, vagy vesszőprobléma. Ilyen még nem volt! Gratulálok! Nekem nagyon sokat jelent a helyesírás, és mérhetetlenül boldog voltam, hogy a tiédben nem találtam!
Az alapsztori oldalt nagyon cselesen van megfogalmazva, úgyhogy nem csak kritikusként olvastam a történeted, hanem kívülállóként is.
A prológusod nagyon-nagyon-nagyon ügyesen lett megfogalmazva, értesz ehhez a fogalmazás-módihoz. Bár annyira nem figyelemfelkeltő, inkább ötletes, és elgondolkodtató, ez engem nagyon megfogott. Tetszett, ahogyan játszadozol a szavakkal, és szerintem a tudtod nélkül valami olyasmit adsz ki, amely megváltás az olvasóidnak. Viccen kívül.
Figyelj. Litániát szoktam írni. Hibákkal tele, problémákkal tele, szidással tele. Viszont a te kritikád olyan lepkefingnyi honnan tudom én, hogy milyen hosszú egy lepkefing? rövidségű lesz, hogy csak na. Semmit nem másolok ki. Egyetlen árva szót sem. Egy pontot sem. Mert így tökéletes, ahogy van, és, ha elmered rontani, személyesen fogok reklamálni a pultodnál, már, ha el lehet rontani az efféle tökélyt.
Zseniális! Az első fejezeted az elejétől a végig tetszett! Csak úgy faltam a sorokat, mint kutya a maradékot! Nem vicc gyerekek! Itt egy lány, aki úgy kért kritikát, hogy talán tisztában sem volt azzal, mennyire pofátlanul ügyes. Mások szenvednek, hogy egy mondatot meg tudjanak fogalmazni, ő meg az ujjából rázza ki ezt a gyönyörű megfogalmazási módot, és történet megvalósítást.
Még mindig nem tudom elhinni, hogy nincs hibád. A karaktereket eddig nagyon szeretem. Kedvencem Matt. Kíváncsi leszek, hogy kit testesít meg majd Seth, és, hogy Gabrielle meg Arielle jóban lesznek-e az idők során. Hogy az ismeretlen fiú zaklatni fogja-e Arielle-t az esetlensége miatt, vagy nem. Annyi kérdésem lenne, amire választ várnék.
Legszívesebben száz pontot adnék rá. Az elején dühöngtem egy sort, hogy „NEM LÁTJÁK, HOGY BE VAGYOK TELVE KRITIKÁNÁL? MIÉRT PONT ÉN KAPTAM?”, aztán annyira megváltozott ez a fajta érdektelenségem, hogy el sem tudom mondani.
Csak így tovább! Ilyen ügyesen! Sokra viheted még, nekem elhiheted! Kíváncsi vagyok, mi fog kisülni a te saját, egyedi Álarcosbálodból!
10/100***** (és száz pontot is adok!)

Összesen: 114,5 :))))

Összességében:
-          remekül alakítod ki a személyiségeket
-          elképesztően fogalmazol
-          fantasztikusan írsz
-          a fejlécet mindenképp rendeltesd azonban

                                          



Remélem, tetszett a kritikád, és megfogadod a tanácsaimat! Örülök, hogy az Issy Blogmagazintól rendeltél! Sok sikert a továbbiakban! 


1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Bevallom, először kicsit félve kezdtem bele a kritikád olvasásába. Egy rettenetesen rossz napon vagyok túl, és féltem, hogy ha esetleg negatívan értékelnéd a blogomat, nehezen tudnám felkaparni magamat a földről. Aztán végül persze kíváncsi voltam, és mégis elolvastam.
    A fejlécre már már is panaszkodott, és hasonló jelzőkkel illette, mint te, és bár én továbbra sem érzem annyira rossznak (makacs vagyok, tudom), azt hiszem, ideje lenne elgondolkodnom egy újon - ebben tehát megfogadom a tanácsodat. Abban viszont nem, hogy rendelek egyet. Bár észrevettem, hogy a blogok többségén rendelt fejléc (vagy teljes design) van, és bizonyára találhatnék is olyat, aki elkészítené nekem, én mégis szeretném magamnak megcsinálni. Talán nem lesz tökéletes, talán mindenki kritizálni fogja, de legalább elmondhatom magamról azt, hogy a blogomon mindent saját magamnak köszönhetek. (Uhh, ez egy kicsit nyálas volt... Bocsi:D)
    A modulcserét és a szereplő betűtípusát könnyedén meg tudom változtatni, tehát amint lesz időm, ezt ki is javítom. Köszi a figyelmeztetést.
    Amit a történettel kapcsolatban írtál, el sem tudod képzelni, mennyire boldoggá tett. łgy az utolsó fél órára sikerült feldobnod a napomat vele. A helyesírásra mindig oda szoktam figyelni, mert tudom, olvasás közben milyen zavaró, ha állandóan megakaszt egy elírás. Meg egyébként a történetet eredetileg nem blogra szántam, hanem egy olyan írói oldalra (Anime Fanfiction Style), ahol minden feltöltött fejezetet ellenőriznek, és csak akkor engedélyezik, ha megfelelőnek találták.
    A prológus valóban nem sikerült túl figyelemfelkeltőre. Eredetileg nem is előszónak, hanem leírásnak szántam, de panaszkodtak rá, hogy miért nincs prológus, így végül ezt neveztem ki annak.
    Örülök, hogy már az első fejezetben sikerült megszerettetnem veled a karaktereket. A mattes jeleneteket szeretem (majdnem) legjobban írni. A kedvencem egyelőre még nem tűnt fel.
    Még egyszer köszönöm a kritikát, nagyon boldoggá tettél vele. Ennek örömére fel is töltöm a következő fejezetet :)

    VálaszTörlés